Zoals velen weten beschikken wij over een mooie accommodatie, die we graag zo willen houden. Maar aan zo’n mooie accommodatie zijn ook veel onderhoudskosten verbonden en om dit te bekostigen verhuren we onze locatie aan meerdere partijen.

Zo wordt onze B-kantine gedurende het gehele jaar verhuurd aan de BSO van Norlandia, die daar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 15:00 – 18:30 gebruik van maakt en tevens gedurende vakantie en marge dagen van de basisschool al vanaf 08:00 uur.
Dat betekent natuurlijk ook dat we op die momenten wat beperkt zijn in het gebruik van de centrale hal en toiletten omdat de GGD aan de kinderopvang eisen stelt voor het gebruik.

Buiten de gebruikstijden van de kinderopvang kunnen we deze ruimte goed gebruiken voor overleggen etc., maar moeten we deze uiteraard wel netjes en veegschoon achterlaten.

Enkele avonden per jaar verhuren wij deze ruimte ook aan “Verenigingen van Eigenaren” om daar hun vergaderingen te houden. Ze kunnen dan in de A kantine gebruik maken van de koffie en thee faciliteiten. We hebben daarvoor veelvuldig contact met VVE-beheerders “TotaalVVE” en “VAST VVE Beheer”

Op donderdag en vrijdag morgen van 09:00- 12:00 uur in de periode februari t/m mei en september t/m december wordt onze A-kantine gebruikt door Healing TaiChi voor trainingen. (In de zomerperiode doen ze dit meestal in de buitenlucht op ons terrein, maar kunnen dan ook bij slecht weer uitwijken naar onze kantine. Dat is ook de reden, dat vaak de tafels en stoelen langs de kant staan en we aan de gebruikers van onze kantine (ook het deel bij de bank en het dartboard) vragen om deze bij het verlaten aan te vegen. (Het zand van onze schoenen graag zoveel mogelijk buiten laten).

Ook worden we vaak door de gemeente benaderd, of we onze locatie beschikbaar kunnen stellen voor cursussen, en workshops en vaak ook om als stembureau te fungeren.

Doordeweeks op zomerse dagen zijn de Dunas kleedkamers verhuurd aan het Segbroekcollege, zodat de leerlingen zich daar kunnen omkleden.
De scheidsrechterkleedkamer is in de periode april t/m oktober verhuurd aan de BEACH-volleybalschool die gebruik maakt van het Beachterrein op onze locatie.

Incidenteel worden de kleedkamers (en/of berging) verhuurd aan de basisscholen uit de buurt die op het veld hun sportdag organiseren. Afgelopen maart heeft de Galvanischool hun tijdelijke locatie aan de Stokroosstraat verlaten zodat onze velden geen speelplaats meer zijn voor hun pauzes.

Dit zijn zo onze vaste gebruikers van de accommodatie en incidenteel verhuren wij ook onze kantines voor familiefeestjes waarbij een onderscheid is tussen de B-kantine en A-kantine. Iets voor jou, kijk dan op de pagina vereniging\kantine

Door al deze activiteiten krijgt onze accommodatie het karakter van een wijkfunctie dat ook goed is voor de naamsbekendheid van SV Dunas.