Afgelopen zondag was het dan zover, het schutterstoernooi voor de F- t/m C-teams. Waar het weerbericht voor deze dag de hele week leek te veranderen, werd het uiteindelijk een heerlijke dag waarbij het zonnetje volop scheen. Daarnaast werden er heel veel leuke én spannende wedstrijdjes gespeeld!

Rond 13.00 uur verzamelden alle kids zich op het veld. Naast de 35 deelnemers waren er ook een hoop papa’s, mama’s, opa’s, oma’s en andere familieleden op het veld te vinden. Wat een gezelligheid! Na de uitleg over het toernooi startte om 13.15 uur de eerste ronde. Met wedstrijdjes op tien velden werden er volop doelpunten gemaakt, waarbij onder andere uitslagen als 8-16, 26-13 en 23-17 voorbijkwamen. En dat binnen een wedstrijdje van 7 minuten! Bij een ronde vrij werd er door de meeste kids enthousiast in de gloednieuwe speeltuin gespeeld, konden er lekkere broodjes worden gehaald in de kantine of werden teamgenoten enthousiast aangemoedigd. Daarnaast was er bijna geen wolkje aan de lucht en nam de wind op momenten ook af, waardoor iedereen ondertussen ook van het heerlijke weer genoot en de zonnebrand tevoorschijn werd gehaald.

Na elf rondes was het duidelijk wie in de halve finales stonden. Bij de F- en E-poule mochten Kathleen en Stan het tegen elkaar opnemen en Puck en Lena troffen elkaar. Bij de D- en C-poule speelde Boaz tegen Xavier en nam Sem het tegen Anna op. Uiteindelijk waren het Kathleen, Puck, Xavier en Anna die de halve finales wonnen. De finale tussen Kathleen en Puck was ontzettend spannend, waarbij Puck in de laatste seconde het winnende doelpunt maakte. Ook tussen Xavier en Anna ging het gelijk op, maar Anna was uiteindelijk het meest trefzeker. Puck en Anna ontvingen de gouden bekers en mogen een jaar lang de titel “Schutter van het jaar” dragen. Gefeliciteerd, meiden! Ook complimenten naar Kathleen en Xavier, die als “Net niet schutter van het jaar” met de zilveren bekers naar huis mochten.

Kortom, het was weer een geslaagde Dunas middag! Veel dank aan de toppers van de KC voor de barbezetting, alle ouders voor het helpen op de velden en alle helpende handjes bij het neerzetten en opruimen van de palen. Op Hemelvaartsdag is het de beurt aan de senioren en A- en B-tjes, dat wordt vast en zeker net zo'n mooie Dunas dag!

Foto’s van het schutterstoernooi zijn te vinden op onze besloten Facebookpagina.